fbpx

Mire jó egy értékesítési oldal? Kell az nekem?

Mire jó egy értékesítési oldal? Kell az nekem?

Blog

GYAKRAN KÉRDEZITEK TŐLEM – Ha Neked még nincs weboldalad, de már megfordult a fejedben, hogy talán kellene lennie, akkor első körben rengeteg kérdés kavaroghat a fejedben a saját weboldaladdal kapcsolatosan. Ezzel általában nem hívsz fel senkit, mert úgy érzed, hogy még kérdezni sem tudsz. De azért nálam akad egy-két bátor telefonáló, akiktől összegyűjtöttem Számodra azokat a bizonyos megkérdezhetetlen kérdéseket🙂 Egy kérdés – egy válasz – egy cikk. Így nem kell tőmondatokban válaszolnom, és Te is jobban átlátod. Most nézzük például ezt:

„Mire jó az értékesítési oldal? Kell az nekem?”

Landing oldal – sok helyen így láthatod  rendkívül “ötletesen” lefordítva. 

Egyébként ha rákeresel az “értékesítési oldal” kifejezésre, a Google gyorsan fel is dob Neked sok-sok olyan értékesítési oldalt, ahol egy tökéletes értékesítési oldalt próbálnak meg eladni Neked. 

No, de van-e Neked egyáltalán szükséged értékesítési oldalra? Illetve kinek is van rá valójában szüksége?

Igen, valóban nagy divatját éli most ez a fajta marketing. Ha jól sejtem, az emberek többsége lényegesen több dolgot vesz meg ilyen értékesíétsi oldalakon, mint amire valóban szüksége lenne. Mikre is gondolok?

Rendkívül csábító fogyasztó kapszulák, öregedésgátló kencék, 3 nap alatt megírt e-bookok gyakorlatilag minden témakörben, és sok-sok hasonló hasznosság. 

De nézzük meg most a Te eladási szándékod szempontjából: valóban szükséged van-e egy értékesítési oldalra? 

Mit tud egy ilyen oldal pontosan?

Azért “landing page” az eredeti neve, mert itt landolnak a hirdetésedre (hírleveledre) jelentkező ügyfelek, vásárlók. 

Ebből következik az első “előfeltétel”: egy online HIRDETÉS. Ha nem akarsz hirdetni mostanában a neten, akkor nem lesz szükséged “landoló oldalra” sem. 

Ha szeretnél hirdetni, akkor mehetünk is tovább. 

Nyilván van egy szolgáltatásod/terméked, amit nagyobb tömegekhez szeretnél eljuttatni, mint amekkora tömeghez most eljut. Ha ez egy olyan termék, amit egy webáruház nehezen adna el, akkor Neked az értékesítési oldal fog segíteni.

Lehet ez például egy online képzés, vagy e-book, de lehet orvosi vizsgálat, vitamin, magánóra, konzultáció, személyi edzés és még sorolhatnám. Rengeteg EGYEDI termék vagy szolgáltatás tartozhat ide. Egyedi, mert nem adja el egy csinos kis fotó a Facebook jobb szélén. Ezeknek az egyedi dolgoknak kell egy hosszabb “magyarázat”, hogy miért is vegyék meg. Hiányérzetet kell kelteni a vásárlókban, amiért nekik erre a dologra igenis nagy szükségük lenne. Majd szakértelmet kell villantani mellé, hogy ez miért is egyedi a piacon. És még a korábbi -remélhetőleg valós – vásárlói értékeléseket is érdemes lehet felvonultatni. Csak hogy egy-két fontos pontot kiemeljek. 

És mitől lesz még egyedi ez a termék/szolgáltatás? Attól, hogy nem lehet egy másikkal összehasonlítani. Mert például egy “szolgáltatás-csomagot” adsz el, ami több szolgáltatást magában foglal, és nincs még egy ilyen összetett ajánlat a piacon. Vagy attól egyedi, hogy olyan összetevői vannak, amik más “hasonló” termékben nincsenek benne. 

Más megközelítéssel és nagyon szakmaiatlanul leegyszerűsítve ez egy egytermékes webáruház. Ami csak ezt az egy “dolgot” adja el. Nincs félrekattintás az oldalról, mert nincs hová katitntani, csak a “megveszem” feliratra a végén. 

Ezért például alkalmatlan olyan termékek eladására, ahol méretet vagy színt választ a vásárló. Vagy akkor sem az értékesítési oldal lesz a Te megoldásod, ha bármi egyéb reklámot szeretnél még elhelyezni az oldalon. Ennek a landoló oldalnak ugyanis még menüje sincs, nemhogy oldalsávja. Ezt az oldalt az érdeklődő csak görgeti szorgalmasan lefelé (bőbeszédű marketingesek esetén hosszú perceken át csak görgeti…), amíg választ nem kap minden kérdésére (marketinges szóhasználattal: kifogására), és dönteni tud a vásárlás mellett.

Ha Neked gyanús, hogy ilyen terméket/szolgáltatást szeretnél éppen piacra dobni, akkor keress meg, és átbeszéljük, hogy valóban egy értékesítési oldalra van-e szükséged.

Ha pedig azt mondta Neked egy marketinges, hogy inkább egy értékesítési tölcsérben lenne érdemes gondolkodnod, akkor a következő írásom Neked fog szólni.

Csilla vagyok. Honlapod Megalkotója.

💻💻💻💻  

🙌