Mi az az értékesítési tölcsér?

Hasznos ötletek egy eredményes weboldalhoz

értékesítési tölcsér
Mi az az értékesítési tölcsér?

Mi az az értékesítési tölcsér?

GYAKRAN KÉRDEZITEK TŐLEM – Ha Neked még nincs weboldalad, de már megfordult a fejedben, hogy talán kellene lennie, akkor első körben rengeteg kérdés kavaroghat a fejedben a saját weboldaladdal kapcsolatosan. Ezzel általában nem hívsz fel senkit, mert úgy érzed, hogy még kérdezni sem tudsz. De azért nálam akad egy-két bátor telefonáló, akiktől összegyűjtöttem Számodra azokat a bizonyos megkérdezhetetlen kérdéseket🙂 Egy kérdés – egy válasz – egy cikk. Így nem kell tőmondatokban válaszolnom, és Te is jobban átlátod. Most nézzük például ezt:

Mi az az értékesítési tölcsér?

Egy olyan tölcsér, amibe “felül” belekerül mindazon embertömeg, akiknek TALÁN valamikor el tudod majd adni a termékedet/szolgáltatásodat. Ahogy a tölcséredben haladnak “lefelé”, Te folyamatosan érintgeted meg őket különböző üzenetekkel, amiknek hatására egy részük lemorzsolódik (hiszen a tölcsér ugyebár egyre szűkül), másik részük pedig egyre jobban elköteleződik a terméked iránt. 

A folyamat bizonyos pontjain pedig vásárlások jönnek majd létre, amik persze a felül bejutó embertömegnek csak a töredékénél fognak megvalósulni. Ettől lett a folyamat neve képletesen tölcsér. Sok a lemorzsolódás, nagyon sok. És ez minden értékesítési folyamatban így van, érdemes elfogadni, hozzászokni, hogy bizony nem kell a termékünk mindenkinek. Ezért “cserébe” nagyon nagy mennyiségű embert kell elérnünk és felkeltenünk az érdekődésüket az első információnkkal.

Hogyan is néz ki a gyakorlatban egy értékesítési tölcsér? Te hogyan tudod kialakítani a saját termékedre/szolgáltatásodra ezt az értékesítési tölcsért?

A tölcsér azon a pszichológián alapszik, hogy szívesebben költjük el a pénzünket olyan termékekre/szolgáltatásokra, amikről biztonsággal meg tudtunk győződni, hogy hasznosak lesznek számunkra. És persze az sem hátrány, ha a termék szakértője egy szimpatikus figura, aki szívesen ad nekünk információt a termékkel kapcsolatosan akkor is, ha még egy forintot sem költöttünk el nála. Vagyis Neked konkrétan azt kell kitalálnod, hogyan tudsz bizalmat kelteni és szakértelmet sugározni az online térben. Hogyan tudod ezt minél több ember felé megtenni személyes kontakt nélkül. Majd hogyan tudod őket döntésre bírni, hogy végül a Te terméked mellett döntsenek.

Milyen termékek/szolgáltatások értékesítésére érdemes használnod az értékesítési tölcsért? 

Általában olyan eladások előkészítésére működik nagyon jól az értékesítési tölcsér, ahol megvalósítható, hogy egy (szinte) ingyenes tudásanyaggal megszólítsd az érdeklődőidet. És ahol a leendő vevőid ezt ténylegesen igénylik is, szeretnének többet tudni a termékről. 

Ebben a tölcsér-folyamatban a vevőjelöltek folyamatos ingyenes “képzésük” során egyre jobban elköteleződhetnek feléd, és egyre nagyobb igényét kezdik érezni, hogy vásároljanak Tőled. Termék és szolgáltatás jellegétől függően lehet akár egyre növekvő értékű vásárlásokat is generálni egymás után. Például ideális lehet ez a módszer egy nyelvtanulási folyamatban, kezdve egy kezdő csomaggal, amit később bővíthet haladóra, majd profira stb. De nagyon sok szolgáltatás esetén megvalósítható a több lépcsőben történő értéknövelés, ahol eredetileg nem is gondolnád, hiszen eddig nem így építetted fel az értékesítési folyamatodat.

Ha szeretnéd kiépíteni a saját értékesítési tölcséredet a weboldalad segítségével, de nem tudod, hogyan is kezdj hozzá, akkor keress meg, és segítek megvalósítani.

Ha pedig szívesen olvasnál még a érdeklődőid/vásárlóid képzésének legegyszerűbb módjáról, akkor a következő írásom is érdekes lehet Számodra.

Csilla vagyok. Honlapod Megalkotója.

💻💻💻💻  

🙌

LIMITÁLT ajánlataim Neked!