Előző írásomban lehullott a lepel, hogy miért is kerülsz időhátrányba és pénzvesztésbe a konkurenciádhoz képest, ha egy ingyenes weboldalkészítőt választasz a vállalkozásod honlapjának elkészítéséhez. Egyébként van ennek a választásnak még egyéb hátulütője is, de azokat inkább majd máskor mesélem el. Elsőre ennyi is elég sokkoló szerintem.
De akkor mit is tegyél, ha éppen NEM abban a fázisban van most a vállalkozásod, hogy „megengedhetnél magadnak” egy weboldalt, de azért mégiscsak kellene valami?
Vagyis feltételezzük, hogy még ráér felfuttatni a weboldaladat. Nem ez most az elsődleges prioritásod.
Nos, én abban hiszek, hogy ha egy vállalkozásban mindig csak tüzet oltunk, vagy az éppen aktuális napi teendőinkkel foglalkozunk, akkor sosem tudunk magasabb szintre lépni az üzletünkkel. Fontos az előrelátás is, ugye? Tehát nézzük a VALÓBAN ELŐREVIVŐ lehetőségeidet lépésről lépésre (akár pl. hétről hétre):
- Hozd létre a vállalkozásod oldalát a Google Cégem-ben, hogy megtaláljanak az emberek, akik a környékeden járnak (ha szempont, hogy közel legyél hozzájuk).
- Hozd létre Facebook/Instagram/Youtube stb. céges oldaladat. Attól függően, hogy milyen tevékenységet folytatsz, és mit használ leginkább a célcsoportod, nem biztos, hogy minden felületen érdemes ottlenned.
- Gondold át, hogy mit lenne érdemes láttatnod a cégedből ezeken a felületeken. Nem érdemes gyorsan feltölteni össze-vissza tartalmakat és rossz minőségű képeket. Először tervezd meg! Fontos, hogy legyen egy állandó tartalom, de az is fontos, hogy időközönként tegyél fel újabb és újabb tartalmakat, ami érdekelheti a célcsoportodat. Ehhez persze érdemes átgondolnod (ha még nem tetted meg korábban), hogy kik is tartoznak pontosan a Te céged célcsoportjába.
Nos, idáig még nem költöttél erre az egészre egy forintot sem. Hacsak ezen felületek bármelyike be nem palizott valami fizetős hirdetésre, ami naponta “csak” x pénzbe fog kerülni. Ezeket egyelőre kerüld el, ha rám hallgatsz.
- Foglalj le magadnak egy domainnevet, amin a weboldaladat szeretnéd majd elindítani. Ezzel megvetted magadnak ezt a nevet 1-2 vagy akárhány évre (amennyit épp ki akarsz fizetni). Addig más nem tudja ezt a nevet használni. Ha kicsiny országunk területén tevékenykedsz, akkor .hu-s nevet érdemes választanod (egyébként ez a legolcsóbb verzió is egyben). Ez nagyságrendileg 2.000Ft/év költséget fog jelenteni (ezen a ponton fizetsz először!).
- A közösségi oldalaknál már elvileg átgondoltad egyszer a megjelenési terveidet (mármint hogy miket szeretnél láttatni a cégedről). Ezekkel a tervekkel keress meg egy webfejlesztőt (vagy többet). Kérj árajánlatot, amiben le van bontva az egyes tartalmi funkciók beépítésének árazása (legalább nagyságrendileg, és további rejtett költségek nélkül), és amiben szerepel a fizetési ütemezés is (mit mikor kellene fizetni). Ezzel az ajánlattal a kezedben már el tudod kezdeni a tervezést.
És hogy mi jön ezután? Azt majd legközelebb elmesélem, mert már így is elég hosszúra nyúlt ez az írásom😉
Csilla vagyok. Honlapod Megalkotója.
💻💻💻💻
🙌