Írtam már korábban a jól működő és “csak” fizikailag üzemeltetett boltok és a profi szolgáltatást nyújtó vállalkozók internetes megjelenéséről pár gondolatot. Nyilván lenne még pár ötletem az ő weboldalaikhoz, de az már inkább személyre és tevékenységre szabott dolgokat jelentene, amivel most nem untatnálak.
Úgyhogy most nézzük meg az induló vállalkozásokat. Számukra miért lenne jó az internetes jelenlét?
Ha már indítottál vállalkozást, akkor biztosan egyetértesz abban, hogy elindulni általában piszok nehéz. Na, persze nem a legelején, amikor még nagyon motivált vagy és maximálisan hiszed, hogy sikerre viszed az új ötletedet. Hanem kicsit később, amikor eltelik pár hónap, és nem úgy jönnek a bevételek, ahogy az az üzleti tervedben szerepelt. Igen, ez előfordul. Statisztikák szerint az újonan induló vállakozásoknak nagyságrendileg csak az egyharmada éli túl az első 5 évet. Nem, egyáltalán nem akarlak elkeseríteni, sőt! Inkább csak ötletelni szeretnék…
Korábban, ha valami új dologba kezdtünk, akkor csak a szűk ismeretségi körben tudtuk ingyenesen “reklámozni” magunkat. Persze mára már ez rengeteget változott. Megannyi internetes közösség létezik, ahol a vállalkozók egymástól tanulni tudnak, és egymás tevékenységeit erősíthetik. Írtam már korábban arról, hogy milyen sorrendben érdemes belevágnod az internetes jelenléted megalapozásába. Ott leginkább az ingyenes lehetőségekre próbáltam kitérni.
De tegyük fel, hogy Te úgy indulsz el az új vállalkozásoddal, hogy van némi tőkéd, hiszen tudod, hogy nem egyik napról a másikra fog felfutni a csúcsra ez a biznisz. És igyekszel mindenre felkészülni. Te hosszútávra tervezed az új vállalkozásodat, és ehhez minden körülményed adott is.
Nos, ilyenkor van az a szitu, hogy hajlamosak vagyunk NEM a legfontosabb dolgokba befektetni a rendelkezésünkre álló tőkét. Ilyenkor van az, hogy elfogadjuk a magasabb árajánlatot, hiszen “egyszer élünk” és az én vállalkozásom márpedig legyen igazán profin elindítva. Ilyenkor van az, hogy meg sem fordul a fejedben, hogy ne legyen weboldalad. Sőt! Ide nekem a legnagyobb ügynökséget! Fizetem, csak legyen profi!
(Igen, csinálhatod így is. Nincs ezzel semmi baj. De azt itt ezen a ponton meg kell súgnom Neked, hogy a webfejlesztők árazása igen sokszor tartalmazza az ügyfél fizetőképességének előminősítését is. Vagyis ha “tele vagy lével”, akkor Neked drágább lesz(lehet) a fejlesztés. Ez egy nagyon szomorú jelenség. De ettől még sajnos létezik. Örömhír, hogy nem minden fejlesztőnél van ez így!)
De ezen csendben megsúgott kitérő információ után most visszatérnék az eredeti témára. Vagyis az internetes jelenlétedre.
Ma már a weboldal megléte egy induló vállalkozásnak alap. Ezen nincs is mit szépíteni. Kell a profi elinduláshoz. Ez egyértelmű. DE!
Hogy milyen funkciókat tud egy adott weboldal, az tevékenységfüggő és fejlesztőfüggő IS. Egy jó fejlesztő a tevékenységed ELSŐDLEGES céljaihoz igyekszik alakítani az egész oldaladat. Ez egy nagyon nehéz feladat ám. Mert sokszor még Te sem tudod pontosan megfogalmazni, hogy mi is a Te elsődleges célod a weboldaladdal.
Hogy mit szeretnél, mi történjen az ott felbukkanó látogatóval? Egyáltalán honnan fog ő odakeveredni az oldaladra? Melyik aloldaladat milyen keresőszóra lenne ideális beállítani? Kik tartoznak PONTOSAN a Te célpiacodba? Milyen eszközökről fogják leginkább megnyitni a honlapodat? Ilyen és ehhez hasonló rengeteg kérdés mentén indulhat el egy PROFI weboldal fejlesztése. Ezért van az, hogy ha egy ügynökségtől pár mondatváltás után kapsz egy 2 milliós árajánlatot, akkor bizony nem lehetsz biztos benne, hogy tökéletesen felmérték az igényeidet, és a weboldalad valóban szolgálni fogja a Te igényeidet. Persze ettől még biztosan nagyon szép lesz, de az sokszor nem elég ugye…
Szóval az VALÓS ügyféligények PRECÍZ felmérése egy “picivel” hosszabb beszélgetésben történik. Ahol megismerem az ügyfelet, a cégét, a pontos motivációját, a konkurenciáját és még rengeteg egyéb fontos részletet. Ez a pont is a webfejlesztő munka fontos részét képezi. Tehát mielőtt elfogadnál egy Számodra kellően magas (tehát ezért niylván profi) árajánlatot, kérdezd meg Magadtól, hogy tényleg mindent megtudtak-e az üzletedről. Mert a weboldalad csak akkor fogja igazán az üzleted érdekeit szolgálni, ha tisztában vagyunk az üzleted pontos érdekeivel.
És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy tudod-e pontosan, hogy ki fogja készíteni a honlapodat? Vagy inkább csak egy kapcsolattartód van, aki majd átadja az információkat (a saját olvasatában) a fejlesztőnek. Aki majd lefordítja azt a saját olvasatára. És máris sérülhetnek az infók.
Egy szó, mint száz: azt tanácsolom, hogy ne a legdrágábbat válaszd. Azt válaszd, aki VALÓBAN ÉRTI A CÉLJAIDAT. És abból az együttműködésből fog majd megyszületni az induló vállalkozásodat leginkább kiszolgáló weboldalad!
Ha pedig nincs jelentős tőkéd a vállalkozásod elindításához, de megvan az ötleted vagy a szaktudásod, hogy mégis bátran elindulj, akkor a következő írásom Neked fog szólni😉
Csilla vagyok. Honlapod Megalkotója.
💻💻💻💻
🙌