fbpx

Hogyan tud értékesíteni egy blog?

Hogyan tud értékesíteni egy blog?

Blog

GYAKRAN KÉRDEZITEK TŐLEM – Ha Neked még nincs weboldalad, de már megfordult a fejedben, hogy talán kellene lennie, akkor első körben rengeteg kérdés kavaroghat a fejedben a saját weboldaladdal kapcsolatosan. Ezzel általában nem hívsz fel senkit, mert úgy érzed, hogy még kérdezni sem tudsz. De azért nálam akad egy-két bátor telefonáló, akiktől összegyűjtöttem Számodra azokat a bizonyos megkérdezhetetlen kérdéseket🙂 Egy kérdés – egy válasz – egy cikk. Így nem kell tőmondatokban válaszolnom, és Te is jobban átlátod. Most nézzük például ezt:

Hogyan tud értékesíteni egy blog?

A blogot azoknak találták ki, akik nem képesek magukban tartani a magánéletüket – gondolhatod. Ez valószínűleg azért van, mert a közösségi oldalakra valóban inkább ezek a blogok kerülnek fel, és nem a szakmai blogok.

Oké, de miről is szól egy szakmai blog? Miért is gondolom én, hogy kell ez Neked? 

Pár évvel ezelőtt, amikor még nagyon virágzott a hírlevél marketing, a vevőjelöltek bevonzására ezt ajánlották a legbiztosabb online módszernek. Biztosan emlékszel az “iratkozz fel és küldök egy ajándékot“ típusú hirdetésekre. Ma is létezik még ez a fajta “próbálkozás”, és állítólag lehet még eredményt is elérni vele. De az ezzel a témával foglalkozó felmérések azért már egyre inkább azt mutatják, hogy az embereknek tele van a… az e-mailfiókjuk😉olyan hírlevelekkel, amit gyakorlatilag sosem nyitnak meg. Vagyis feliratkoznak mindenféle ajándékok reményében az őket kicsit sem érdeklő témájú hírlevelekre, és utána még hónapokig törölgetik ki elolvasás nélkül az érkező emaileket, míg egyszer csak belefáradnak és leiratkoznak (már amelyikről le tudnak). Biztosan érzed Te is, hogy ezzel a módszerrel igen nehezen fogsz tudni értékesíteni… 

De akkor mégis hogyan? 

Induljunk ki abból, hogy mire használják az emberek az internetet. INFORMÁCIÓT szeretnének kapni gyakorlatilag mindenről. Anélkül, hogy kimozdulnának az otthonukból, munkahelyükről stb. Mert GYORSAN akarják azt az infót, nem fognak érte utazgatni. A többségük legalábbis nem szívesen. 

Akkor tehát információt kell adnunk nekik. Mintha bejönne a boltodba egy érdeklődő, és kérdezne a terméked felől. Fontos, hogy nem győzködésről van ilyenkor szó. És nem is arról, hogy a terméked mindenre IS tökéletes. Hanem információ átadásáról. Ami biztosan fog menni Neked. Hiszen a saját termékedről/szolgáltatásodról biztosan tudsz és szeretsz is beszélni. Nyilván mindent tudsz róla.

De nézzük meg, hogy hogyan is fog találkozni a vevőjelölted a Te írásaiddal!

Jellemzően úgy használjuk az internetet, hogy ha van valami problémánk/kérdésünk, akkor azt gyorsan beírjuk a keresőbe. Ilyenkor a Google kiad nekünk különböző cikkeket a témában. Ezek a cikkek többnyire egy-egy szakmai blognak a cikkjei lesznek. És ha választ kapsz a kérdésedre a cikkben, akkor sokszor tovább is lapozol a következőre, vagy éppen megnézed, hogy konkrétan mit és mennyiért ad el az a weboldal, ahol a cikket találtad.

No, pont így fognak Téged is megtalálni az interneten. Választ keresnek valamire, ami pont a Te szakterületed, és pont van a kérdésre egy válaszod. Ezért van nagy szükség a Te szakmai blogodra.

És hogy hogyan fogod megírni, ha Te egyáltalán nem vagy a szavak embere? Ezt majd a következő cikkben írom le😉

Csilla vagyok. Honlapod Megalkotója.

💻💻💻💻  

🙌