Ügyfélszerzés a weboldalon keresztül

Hasznos ötletek egy eredményes weboldalhoz

Sok ideális új ügyfelet hozhat a weboldalad
Ügyfélszerzés a weboldalon keresztül

Ügyfélszerzés a weboldalon keresztül

Avagy: Hogyan érd el az eddig lefedetlen célközönségedet a weboldaladdal?

Fontos tudnod, hogy a weboldalad nem csupán az információs felület szerepét fogja ellátni a vállalkozásod életében. Hiszen a weboldalad – ha jól megtervezett és jól optimalizált a célközönségedre és a keresőmotorokra egyaránt – lehet a jövőben az egyik legfontosabb ügyfélszerzési eszközöd. Ugyanis ahogy a cégek közötti verseny folyamatosan erősödik, a weboldalak olyan egyedülálló lehetőségeket kínálnak az új ügyfelek eléréséhez, amelyeket sem a közösségi média, sem az ügyfélajánlások nem tudnak lefedni.

Forgalomnövekedés weboldal segítségével

A weboldal ideális ügyfélszerzési csatorna

A weboldal egy vállalkozás számára az ügyfélkapcsolatok kialakításának első pontja lehet. A Google keresések során a leendő ügyfelek gyakran először a vállalkozás weboldalával találkoznak. A weboldal pedig egy sokkal szélesebb lehetőségeket kínáló platform a pozitív első benyomások kialakításához, mint például a közösségi médiák fixen felkínált megjelenési felületei.

A weboldalak egyedülálló előnyei

Egy weboldal lehetőséget ad, hogy valóban úgy jelenj meg rajta, ahogyan szeretnéd, hogy a leendő ügyfeleid találkozzanak a vállalkozásoddal. Ellentétben a közösségi médiával, ahol a formátumok és a tartalom megjelenítésének lehetőségei korlátozottak, a saját weboldal teljes szabadságot biztosít. Emellett a weboldal a potenciális ügyfelek számára hitelességet és professzionalizmust sugall, ami még akkor is fontos, ha kizárólag ajánlásokból szerzed meg az új ügyfeleidet. Hiszen ők is gyakran megkérdezik, hogy hol tudnának több információt kapni a munkádról.

Ügyfélszerzés a weboldaladon keresztül

SEO és organikus növekedés

Keresőoptimalizálásnak (SEO) nevezzük azt a folyamatot, amikor a weboldal tartalmát a látogatókra és a Google keresési motorjaira EGYARÁNT optimalizáljuk. A SEO tehát kritikus eleme a weboldalad sikerének. A megfelelően optimalizált weboldal hosszú távon képes ügyfeleket szerezni a vállalkozásod számára anélkül, hogy folyamatosan fizetett hirdetésekre lenne szükséged. A keresőoptimalizálás segít abban, hogy a vállalkozásod weboldala a keresőmotorokban jobb helyezést érjen el a számodra fontos keresési kifejezésekre. Így tudjuk növelni az esélyét annak, hogy az új ügyfelek megtaláljanak.

Tartalommarketing – az ingyenes ügyfélszerzési eszköz

A minőségi tartalom nem csak informál, hanem eladni is képes. A blogok, esettanulmányok és oktatóanyagok olyan eszközök, melyek segítenek a márkahűség kialakításában és az ügyfelek hosszútávú elköteleződésében. A tartalommarketing lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalkozás szakértelmét és piaci ismereteit a közönség széles körével megossza, ezzel növelve az ügyfélszerzési lehetőségeket. Ezért nagyon fontos, hogy a weboldaladra minél több hasznos tájékoztatás, szakmai információ kerüljön fel, és ezek olvasmányos, szórakoztató stílusban, az átlagember számára érthetően megírt formában jelenjenek meg. Az egyszer jól megírt tartalmad ugyanis a jövőben már folyamatosan fogja építeni a bizalmat irántad a leendő ügyfeleidben.

Sok ideális új ügyfelet hozhat a weboldalad

Konverzióoptimalizálás a weboldalon

A weboldalon történő ügyfélszerzés kulcsa a hatékony konverzióoptimalizálás. Vagyis ha jól megtervezett útvonalon írányítjuk a látogatóidat és a vonzó ajánlatokat adunk számukra (mint például egy ingyenes konzultáció, vagy letölthető ingyenes anyagok), akkor biztos lehetsz benne, hogy egy részüket később az ügyfeleid között köszöntheted majd.

Ügyfélvélemények, történetek megosztása a weboldalon

Az ügyfélvélemények, vagy olyan történetek, amikben az ügyfeleid számára segítséget tudtál nyújtani nagyon tanulságosak és érdekesek lehetnek a jövőbeli ügyfeleid számára. Hiszen ezek olyan bizonyítékok, amik vállalkozásod hitelességét és megbízhatóságát nagymértékben tudják növelni. Ez pedig szintén építi a számodra még ismeretlen látogatóidban a bizalmat.

Összegzés

A jól optimalizált és értékes szakmai tartalmakat felvonultató weboldal tehát egy olyan hatékony ügyfélszerzési eszköz lesz a vállalkozásod számára, amivel egy új látogatói kört tudsz megszólítani, akik az általad kínált szolgáltatások, termékek által már eleve érdeklődnek (hiszen keresnek rá valamilyen formában a Google-ben). Őket a közösségi média felületeken még jó esetben is csak magas hirdetési költségek árán tudnád elérni.

LIMITÁLT ajánlataim Neked!