7 pont, ami megkülönbözteti ezt az ügyvédi weboldalt a neten található hasonló témájú weboldalaktól
A weboldalak készítését mindig konkurenciakutatással és kulcsszókutatással kezdem. Ez egy olyan extra szolgáltatásom, ami a VALÓDI értékét tudja megadni egy weboldalnak. A kulcsszókutatástól lesz megtalálható a Te célközönséged számára. A konkurenciakutatás segítségével pedig egyedivé válhatsz, kitűnhetsz a hasonló szolgáltatást kínálók közül. Érdekessé és értékessé tehetjük azt az információt, amit közölni szeretnél a weboldalra látogatókkal.
Ezt az ügyvédi weboldalt is megelőzte a konkurencia feltérképezése és a kulcsszókutatás. Alkalmam volt rengeteg ügyvédi iroda és egyéni ügyvéd weboldalát végignézni. Ezen tapasztalások mentén készítettem el ezt az ingatlanszakértő ügyvédi weboldalt.
CÉLPIAC MEGHATÁROZÁSA – SZAKOSODÁS
Ami számomra látogatóként nagyon zavaró volt az általam felkeresett ügyvéd weboldalak szinte mindegyikében, hogy nem az ügyfeleket szólította meg egyik sem. Csupán egy általános tájékoztató leírást adott azokról az ügycsoportokról, szakterületekről, amikben ő segítséget tud nyújtani. Ezek a tájékoztató leírások jellemzően csupán unalmas felsorolásokból álltak, mellőzve minden ügyfélközpontú kommunikációt.
Ezért az első legfontosabb különbség, ami megfogalmazódott bennem az ügyvéd weboldalak kapcsán az volt, hogy szakosodjunk.
Ne akarjunk mindenkinek szólni, mert akkor csak még egy ügyvéd weboldal leszünk a piacon, amit az ügyfelek nem értenek.
KONKRÉT PROBLÉMÁRA KÍNÁL KONKRÉT MEGOLDÁST
Amikor a leendő ügyfeleid a netet böngészik, akkor kérdéseik vannak. Teljesen konkrét problémáik, amikre megoldást keresnek. És ez a megoldás legyen minél gyorsabban elérhető.
Ezért itt, az ingatlanpiacra szakosodó ügyvédi weboldal esetében az volt a fő célunk, hogy megfogalmazzuk azokat a problémákat és kérdéseket, amik
- a magánembereket érdekelhetik ingatlaneladásaik és -vásárlásaik során,
- az ingatlanközvetítőket érdekelheti mindennapi munkájuk során, illetve
- az építési vállalkozókat érinthetik ingatlanügyleteik kapcsán.
Ezeket a problémákat azonnali megoldásokkal igyekeztünk orvosolni.
NINCS SABLONFOTÓ
Tudatosan elkerültük a téma miatt nagyon odakívánkozó bírói kalapácsot, a tárgyalótermi fotókat, a paragrafus jel használatát. Nem tettem a weboldalra egymással tárgyaló, kezet fogó, esetleg valamilyen papírt aláíró embereket sem. És az aranyos kis mérlegét egyensúlyozó Justicia-t is kihagytam.
Azt akartam elérni, hogy a látogató azt érezze, hogy itt bizony valami mást fog kapni, mint a többi ügyvédi weboldalon. Ezzel szerencsére a megrendelőm is egyetértett, aki ezt kérte tőlem: “kezdődjön úgy a weboldal, mint a James Bond filmek”.
FIGYELMET FENNTARTÓ ELEMEK
Tehát a képek helyett szükségünk volt egyéb vizuális élményre az oldalon, amivel a látogatók figyelmét elnyerhetjük és fenn is tarthatjuk.
- Erre a célra a James Bond intro-ban használt beúszó köröket vettem alapul. A teljes dizájn koncepciót a beúszó tartalomra építettem fel.
- A beúszó tartalmi elemek mellett hasonló figyelmet fenntartó céllal lettek a szöveges blokkok csak ráhúzás után olvashatóak.
- Illetve az egy-egy szöveges blokkot lezáró “kérdező gombok” is azt a célt szolgálják, hogy az olvasó figyelme ne lankadjon.
VALÓS ONLINE IDŐPONTEGYEZTETÉSI LEHETŐSÉG
A legtöbb ügyvédi weboldalnak szerepel ugyan a “Kérjen időpontot” felirat, de ezek valójában csupán kapcsolati űrlapot vagy telefonszámot, email címet takarnak.
Én egy valós időpontfoglalót helyeztem el a weboldalon, ahol konkrét témával kapcsolatban lehet időpontot foglalniuk az ügyfeleknek.
KONKRÉT ÁRAK – ELŐRE FIZETÉSI LEHETŐSÉG
Abból a valós problémából indultam ki, hogy az internetet használók sok esetben bizony azért nem telefonálnak még akkor sem, ha szimpatikus nekik egy weboldalon szereplő szolgáltató, mert nincs konkrét információjuk az árakról. Vagyis nem tudják, hogy az adott ügyvéd, orvos stb. vajon a pénztárcájuknak való lesz-e. Megnéznek több oldalt, és ha találnak olyat, ahol konkrét árak vannak, amiket el tudnak fogadni, akkor indítják a hívást.
Az online konzultációra történő időpontegyeztetés lehetősége mellett ezért “beáraztuk” a konzultációkat. Az időpontfoglalás mellett előre fizetési lehetőséget is biztosítunk az ügyfeleknek, ami itthon még nem igazán használt lehetőség, más országokban viszont már széles körben elterjedt. Hiszen így az oldalra látogatók csak akkor jelentkeznek be egy konkrét időpontra, ha valóban komoly szándékuk van a konzultáció lefolytatására, és nem azért mert annyira ráérnek.
DIZÁJN
Ez az ügyvédi weboldal visszafogottan elegáns stílusban készült. A sablonfotók kihagyása mellett fontos szempont volt, hogy férfias és formabontó is legyen egyszerre, ami a tulajdonosának személyiségét hűen tükrözi.
Könnyen olvasható, szép betűtípus. Jól tagolt tartalom, érthetően megfogalmazott kérdések és válaszok építik fel az oldalt. A logó egyszerű és beszédes.
A menü sem sablonos. A hagyományos felső menüsorban felsorolt szolgáltatások, rólam, kapcsolat stb menüpontok helyett egy elegáns felirat rejti el a beszédes és jól átlátható menüpontokat.
MIBEN MÁS EZ AZ ÜGYVÉD WEBOLDAL? MINDENBEN!
Egy olyan ügyvédi weboldal létrehozása volt a cél, ami bevételt is fog tudni termelni a tulajdonosának. Egy olyan ügyvédi weboldal, ami nem csak arra szolgál, hogy az ügyvéd “leinfózható” legyen azoknak a leendő ügyfeleinek, akik már ajánlásból ugyan hallottak róla, de azért mielőtt felhívják, még utánajárnak, hogy ki is ő pontosan.
A TE VÁLLALKOZÁSODNAK IS JÁR EGY EREDMÉNYT HOZÓ WEBOLDAL
A Te szakterületeden is készíthető olyan weboldal, ami eredményeket is tud hozni a vállalkozásod számára. Az oldal jobb szélén tudsz időpontot foglalni egy konzultációra, ahol a részletekről tudunk beszélni. Várom megkeresésedet!