fbpx

Első oldalra szeretnél kerülni a Google-ben?

Első oldalra szeretnél kerülni a Google-ben?

Blog

Hogyan kerülhetek első oldalra a Google-ben?

Ezt mondjuk megértem🙂 És azt tudod-e esetleg, hogy a vevőid/ügyfeleid milyen keresőszót írnak be, amikor a termékedre/szolgáltatásodra kíváncsiak? (Amire a weboldaladnak elsőnek kellene lennie) – Megsúgom: ezt most még valószínűleg csak sejted😉 Márpedig ez lesz a nulladik lépés, hogy a megfelelő keresési oldalon elérd majd a jó helyezést. Illetve igazából nem is az éppen aktuális helyezésed lesz Neked a fontos, hanem az, hogy lesz-e elegendő bevételed ezekből a látogatókból. Ezért fontos annyira, hogy a megfelelő keresési szóhoz legyen meg majd a jó helyezésed. 

Például ha Dryvit anyagokkal szigetelsz, vagy Porotherm téglával építesz (elnézést, ha szakmailag hibásan fogalmazok, nem értek ezekhez a területekhez), akkor tudnod kell, hogy nem ezek lesznek a keresőszavaid, amikre a weboldaladnak első oldalon érdemes lennie. (Kivéve, ha Te vagy a nagykereskedő, akitől ezeket az anyagokat megvásárolják.) Vagyis ha Te nem szakértőknek értékesítesz a weboldaladon, hanem hétköznapi “fogyasztóknak”, akkor nagyon fontos, hogy ne szakszavakat használj. Hanem olyan szavakat és kifejezéseket, amiket a vevőid használnak, ismernek, megértenek. Ők ugyanis egyszerűen “csak” szigetelni akarják a házat, hogy ne kerüljön olyan sokba a fűtés, vagy hogy a szomszéd ne őrüljön meg a hétvégi házibulitól. És “csak” egy hosszútávon tartós és jó minőségű házat szeretnének építtetni, vagy gázfűtést akarnak beszereltetni stb. Vagyis egyszerű kifejezésekre keresnek. Sokkal ritkábban keresnek például konkrét márkanévre (kivéve ha világmárkát árulsz persze🙂)

És szerencsére ma már a Google is figyelembe veszi, hogy egy adott oldal valóban hozza-e azt a tartalmat, amit a látogatók elvárnak tőle. Ez lesz a legfontosabb kiindulópont a helyezéseddel kapcsolatban. Hogy a látogatói élményt és elvárást kiszolgálja. Ma már szerencsére nem működnek a sok évvel ezelőtti “írd bele a szövegbe minél többször a kifejezést, és akkor előre kerülsz” elvek. 

Ami látogatói szempontból egyébként nagyon szuper. Ha például Te gyorsan kilépsz egy weboldalról, akkor a Google azt feltételezi, hogy nem azt kaptad, amit kerestél, és legközelebb már nem biztos, hogy őt fogja elöl hozni erre a keresésedre. Ezért lehet például az is, hogy ami Nálad a Google-ben az első oldalon jön, az nálam nem biztos, hogy ott fog jönni, ha a keresési előzményeinket látja. 

Weboldal tulajdonosként mit jelent ez Számodra? Konkrétan azt, hogy ma már nem lehet “átverni” a keresőmotort, ahogy ezt korábban meg lehetett tenni. Ma már bizony sok idő és sok munka szükséges ahhoz, hogy első oldalra kerüljön a weboldalad. Vagy rengeteg pénz a hirdetésekre. De tényleg rengeteg.

Akkor mégis mit lehet tenni, hogy a Google-ben előre kerülj?

Idő 

A Google-nek ugyanis idő kell, mire megbízható oldalnak fogja tekinteni a Te új weboldaladat. Nem elég persze várakozni, de az idő is egy fontos szempont lesz. Aztán nem kihagyható pont:

Szaktudás a fejlesztő részéről

Ezt keresőoptimalizálásnak hívják. Külön szakterülete van, és ha a fejlesztőd otthonosan is mozog benne, akkor is elmondható, hogy egyikünk sem ismeri a konkrét Google algoritmusokat. Vagyis nem tudjuk, hogy konkrétan hogyan méri a Google a látogatói elégedettséget. De tapasztalati úton és folyamatos önfejlesztéssel lehet (és szerintem kell is) tartanunk a lépést az éppen aktuális “Google trenddel”. Mindenesetre azért nevezik “optimalizálásnak” ezt a területet, mert “tökéletesítésnek” nem nevezhetik. Vagyis tudunk tenni nagyon is fontos lépéseket, hogy jó helyezést érjen el a weboldalad, de nem csak a mi munkánkon fog múlni az eredményed. Mert például szükséges még hozzá:

Idő és energia a weboldal tulajdonos részéről

A Te feladatodat hívják tartalomgyártásnak. Szintén beszédes szó (sokszor mondtam már, hogy imádom a magyar nyelvet🙂). Hiszen “gyártásról” van szó. A gyártás pedig egy gépies folyamatot sugall, amit csinálni és csinálni kell, megállás nélkül. És tényleg így van. Erre jó ugye a szakmai blog, amiről az előző cikkben már írtam. Sok-sok rövidebb-hosszabb írás, ami érdekelheti a célközönségedet, és kapcsolódik a termékedhez/szolgáltatásodhoz.

Összességében (és nagyon nagy vonalakban) tehát ez a három összetevő az, amik EGYÜTTESEN érnek majd el jó eredményt a keresőfelületeken. Egyiket sem tudod lesprórolni (bárki bármi egyebet is igér Neked ezzel kapcsolatban, nem fogja tudni betartani).

Következő írásomban kicsit megnézzük majd, hogy mik azok a dolgok, amiket biztosan pozitívan értékel a Google keresőmotorja.

Csilla vagyok. Honlapod Megalkotója.

💻💻💻💻  

🙌