A weboldalad elkészülte még nem jelent automatikusan online bevételt a vállalkozásod számára. A leendő online bevételeid szempontjából legnagyobb szerepe az értékes tartalomnak lesz. Hiszen egy érdekesen összeállított weboldal vonzani fogja a leendő ügyfeleidet, segít a bizalom építésében, az ügyfeleid edukációjában és a márkád építésében. Lássuk, hogyan hozhatsz létre hatékony tartalmat a weboldalad számára! Mik azok az elsődleges szempontok, amiket figyelembe kell venned?
1. Felhasználói élmény (UX)
A weboldal tartalmának kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a felhasználói élmény. A látogatóid számára akkor lesz élmény a weboldaladon történő böngészés, ha:
- a tartalom könnyen olvasható
- érthető
- logikus a weboldal felépítése és
- egyszerű rajta a navigálás a tartalmak között.
Tartalom struktúrája: A weboldalad tartalma legyen világosan átlátható és könnyen követhető. Használj címsorokat, alcímeket és listákat. Tagold bekezdésekre a szöveget és ne használj nagy körmondatokat. A szakkifejezéseidet magyazázd el érthetően, hogy ne csak a konkurenciád értse, amit írsz, hanem a kevésbé tájékozott leendő ügyfeleid is (hiszen Neked ők lesznek a fontosak).
Dizájn és olvashatóság: Ügyelj arra, hogy a szöveg könnyen olvasható legyen a háttérhez képest, és a betűméret sem túl kicsi, sem túl nagy. Ne használj nehezen olvasható betűtípust, akkor sem, ha dizájn szempontjából az lenne a témádhoz illő.
2. Szakmai érték és egyediség
Az értékes információkat megosztó szakmai tartalom segít kiemelkedni a versenytársak közül. Mert az ilyen tartalom tájékoztat, oktat és megoldásokat nyújt az olvasóid problémáira. Mutasd meg a szakértelmedet és a tapasztalataidat, mert ezzel hosszútávon építed a vállalkozásod hitelességét.
Weboldalon használható tartalomtípusok
- Blogbejegyzések: Információs és szakértői cikkek, amelyek bemutatják tudásodat és szakértelmedet egy adott területen.
- Videók: Videós tartalmak, mint például oktató videók, termékbemutatók vagy interjúk, amelyek interaktívabbá teszik a weboldaladat.
- Infografikák és képek: A vizuálisan vonzó tartalmak fenntartják az olvasó figyelmét és segítik az olvasott tartalom megértését.
- E-bookok és útmutatók: Letölthető tartalmak, amelyek részletes információt nyújtanak egy adott témában.
- Podcastok: Audio tartalom, ami egy személyesebb kapcsolódási lehetőséget ad, és olyan szituációkban is használható, amikor az olvasás nem megoldható a látogatód számára.
- Ügyfélvélemények: Hitelessé tesznek, bizalmat építenek at olvasóidban. Egy-egy hosszabban kifejtett ügyfélvéleménnyel könnyebben tudnak azonosulni.
Hogyan határozd meg, miről érdemes tartalmat készítened?
- Célközönség elemzése: Ismerd meg a célközönségedet. Milyen kérdéseik vannak? Milyen problémákkal kerülnek Hozzád? Mi az, amit Te tudsz számukra megoldani?
- Kulcsszókutatás: Használj különböző SEO eszközöket releváns kulcsszavaid megtalálására, ezek segítenek meghatározni a szakmai blogod struktúráját. Megérted általuk, hogy milyen témák iránt érdeklődik a célközönséged.
- Versenytársak elemzése: Nézd meg, milyen típusú tartalmakat publikálnak a versenytársaid, és milyen témákban vannak hiányosságok, amiket ki tudnál használni.
- Visszajelzések: Kérj ötleteket például a közösségi média felületeiden, hogy mi érdekelné leginkább a közönségedet, miről olvasnának szívesen a weboldaladon.
3. Keresőoptimalizált tartalom (SEO)
A keresőoptimalizált tartalom segítségével a weboldalad jól látható lesz a keresőmotorokban (pl. Google), így több látogatót érhetsz el anélkül, hogy fizetett hirdetésekkel kellene az első oldalra kerülnöd. Használd azokat a releváns kulcsszavakat a tartalmaidban (azért ne vidd túlzásba), amiket a kulcsszókutatásban már felderítettél.
- CÍmsorok, meta leírások, képek elnevezése: Használd a releváns kulcsszavakat ezeken a helyeken, hogy segítsd a keresőmotorokat a tartalmad megértésében.
- Linképítés: Linkeld be a saját weboldalad egy-egy másik tartalmát (aloldalát), ami az adott témához kapcsolódik. Igyekezz olyan külső linkeket szerezni más weboldalaktól, amik erősíteni tudják a Te oldalad szakmai hozzáértését (valamilyen módon ajánlanak Téged, hivatkoznak Rád).
- Mobilbarát megjelenés és gyors betöltődés: A weboldal reszponzivitása (mobilbarát kialakítása) ma már alapvető „igénye” a keresőmotoroknak, ennek hiánya súlyos hátrasorolást jelent a keresési eredményekben. A gyors betöltődés pedig a felhasználók alap igényei közé tartozik, ezért ha 3mp-nél lassabban töltődik be az adott oldalad, akkor szintén hátrányosan értékel majd a keresőmotor.
A weboldalad eredményeit tehát láthatóan az értékes és jól keresőoptimalizált tartalom fogja megadni Számodra. Törekedj a felhasználói élmény növelésére és a célközönség igényeinek kiszolgálására. Ezáltal tudod elérni, hogy weboldalad hatékonyan működjön, új ügyfeleket és plusz bevételeket hozzon vállalkozásodnak.
A weboldalad létrehozásához vezető első lépésekben ez az átfogó, útmutató cikkem is segíthet: https://csillaaweben.hu/weboldal-hogyan-kezdjek-hozza/