Ha már van egy működő weboldalad, de nem vagy elégedett a teljesítményével, vagy úgy érzed, hogy többet is ki lehetne hozni belőle, itt az ideje lépned. Egy új év kezdete tökéletes alkalom arra, hogy megtervezd az éves marketingstratégiádat, amiben az eddigieknél nagyobb szerepet kaphat végre az új funkciókkal bővített weboldalad. Hatékonyabbá teheted az ügyfélszerzést, az értékesítést, és akár az ügyfélkapcsolatok kezelését is. Megemutatom, milyen fejlesztésekkel teheted a weboldalad még eredményesebbé.
Új funkciók, amelyekkel bővítheted a weboldalad
Egy egyszerű bemutatkozó weboldal könnyedén fejleszthető olyan új funkciókkal, amelyek nagy mértékben tudják támogatni az üzleti céljaidat. Íme néhány ötlet:
- Szakmai blog: szakértői tartalommarketing a nagyobb látogatottság és az ügyfélbizalom növelése érdekében.
- Webáruház: termékek vagy szolgáltatások rugalmasabb értékesítése online fizetési lehetőséggel.
- Hírlevél-feliratkozási lehetőség: Emailcímek gyűjtése a célzottabb kommunikációhoz („langyos” érdeklődői kör számára) és marketingkampányokhoz.
- Időpontfoglaló rendszer: Szolgáltatók és tanácsadók számára rugalmasabb ügyfélkezelési lehetőség.
- Ügyfélvélemények megjelenítése: Ügyfélbizalom növelésére, a döntési folyamat megkönnyítésére.
- Interaktív elemek: Chatbot, élő chat az egyszerűbb és gyorsabb kommunikációért.
A következőkben részletesen bemutatom ezeket a funkciókat és előnyeiket.
1. Blog: Tartalommarketing támogatására
Egy blog nemcsak keresőoptimalizálás (SEO) szempontból fontos, hanem kiváló eszköz arra, hogy megmutasd szakértelmedet, és értékes információkkal szolgálj az ügyfeleid számára.
Miért hasznos a blog?
- Segíti a keresőoptimalizálást: Több látogatót vonz az oldaladra és ezek a látogatók az olvasás miatt hosszabb időt töltenek el az oldaladon. Ezt az információt a Google úgy értékeli, hogy értékes és releváns a weboldal tartalma az adott szakterületen. Ezért előrébb sorolja a keresési találatok között.
- A látogatók számára értékes és érdekes tartalmakon keresztül építi a márkád hitelességét.
- Növeli az ügyfélbizalmat.
Tipp: Publikálj havonta 2 cikket. A cikkeid adjanak választ az ügyfeleid gyakori kérdéseire vagy kínáljanak megoldást bizonyos problémáikra. Készíts havi lebontásban blog tartalmi tervet, amiben a cikkek témáját írod fel, és jelölj ki a naptáradban konkrét időpontot, amikor a cikk írásával fogsz foglalkozni.
Szakmai blog kialakításának költsége már meglévő weboldalon
- Az általam készített weboldalakon a szakmai blog kialakításának munkadíja 2025-ben egyszeri 30.000 Ft (áfamentes).
- Ha a folyamatos cikkírás okoz időgazdálkodási nehézséget, akkor a tartalomkészítést 10.000Ft/cikk összegért leveszem a válladról. Ami lehet rendszeres megbízás (maximum 2db cikk/hó), vagy alkalmi megbízás is. Az utóbbi esetben min. 3db cikk megírását tudom elvállalni, hiszen egy adott szakmai területen szükséges ehhez mélyebben tájékozódnom, ami 1 cikk megírása esetén aránytalanul sok időbefektetést igényelne részemről. (Illetve vannak olyan szakterületek, amiket – pont a téma „nehézsége” miatt – nem vállalok el, de erről előzetesen úgyis egyeztetünk.)
2. Webáruház: Online értékesítési lehetőségek
Ha termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, egy webáruház beépítése a jelenlegi weboldaladba jelentősen növelheti bevételeidet.
Milyen előnyökkel jár?
- Automatizált értékesítési folyamatot hoz létre.
- Olyan ügyfélkört érhetsz így el, akik jelenleg nem találnak rád, mert kifejezetten termékekre keresnek az interneten, vagy fizikailag távol élnek a vállalkozásodtól (most nem tartoznak a célcsoportodhoz).
- Lehetővé teszi az online fizetést, ami kényelmes a vásárlók számára és kevesebb lemondást eredményez Számodra, ha például szolgáltatást értékesítesz.
- Segíti az upsell (kosárérték növelés) és cross-sell (keresztértékesítés) stratégiák megvalósítását.
Tipp: Használj átlátható termékkategorizálást és termékajánló funkciót a kapcsolódó termékekhez.
Webáruház kialakításának költsége már meglévő weboldalon
- Az általam készített weboldalakon a webáruház kialakításának munkadíja 2025-ben egyszeri 200.000 Ft (áfamentes).
- Ez a munkadíj 10db termék feltöltését tartalmazza. További termékek feltöltése vagy termékleírás készítése egyedi megállapodás szerint történik.
- Kártyás fizetési megoldások és egynél több szállítási opció beállítása növelheti az alap munkadíjat (ezt előzetesen egyeztetjük minden esetben).
- Ha szolgáltatásaidat értékesítenéd, akkor érdemes az időpontfoglaló részhez kattintanod.
3. Hírlevél feliratkozási lehetőség: Kapcsolatépítés az ügyfelekkel
Az e-mail marketing még mindig az egyik legeredményesebb módszer az ügyfelek elérésére és megtartására. Egy olyan lehetőség, amit nem tud befolyásolni az éppen aktuális közösségi média hóbort.
Mit nyerhetsz vele?
- Folyamatos kapcsolatot tarthatsz fenn az ügyfeleiddel és az érdeklődőiddel, akik ezáltal egyre inkább megbíznak majd a szakmai hozzáértésedben.
- Szakmai információkat oszthatsz meg velük, edukálhatod őket.
- Az érdeklődési körüknek megfelelően szegmentálhatod őket a feliratkozásuk során, vagy akár a későbbiekben is.
- Tájékoztathatod őket az új ajánlataidról, termékeidről vagy szolgáltatásaidról.
- Időszakos kampányokat futtathatsz a vásárlás ösztönzésére.
Tipp: Kínálj ingyenesen letölthető anyagokat vagy egyedi kedvezményeket a feliratkozóknak. Ezáltal bekerülnek az értékesítési tölcséredbe és lehetőséged lesz folyamatos kommunikációval a vásárlás irányába terelni őket. Bizonyos szolgáltatások értékesítésénél érdemes lehet kialakítani egy értékesítési piramist, ahol az ingyenes terméktől kezdődően haladhatnak az ügyfeleid az egyre magasabb értékű „termék” megvásárlása felé.
Hírlevél feliratkozási lehetőség kialakításának költsége már meglévő weboldalon
- Az általam készített weboldalakon a hírlevélre feliratkozó űrlap elhelyezése és a későbbiekben hozzá tartozó hírlevél megjelenésének kialakítása 2025-ben egyszeri 30.000 Ft munkadíjból oldható meg (áfamentes). Ezután a hírlevelek küldését a sablonból egyedül is meg tudod majd oldani.
- Az általam előnyben részesített hírlevélszolgáltató (ahonnan a leveleket tudod kiküldeni) évek óta a Salesautopilot, ahol sok funkció ingyenesen elérhető és rendkívül jó az ügyfélszolgálatuk is. Ha nincs szükség emailek automata időzítésére, akkor a szolgáltatásuk többnyire ingyenes. Ha viszont automata időzítésű hírleveleket is szeretnél használni (pl. bizonyos idővel a feliratkozás után küldenél ki egy email sorozatot), vagy ha már jelentős mennyiségű feliratkozót gyűjtöttél össze, akkor havi előfizetési díja lesz a szolgáltatásuknak (ami jelenleg a legkedvezőbb a hírlevélküldő szolgáltatások között, mértéke pedig a használati igényeidtől függ).
- Az ingyenes termékre, vagy bármilyen kampányodra feliratkozók számára érdemes egy különálló landing oldalt készíteni, ahová a hirdetésből fognak érkezni az érdeklődők. Ennek teljeskörű kialakítása egyszeri 60.000 Ft.
- A hírlevélsorozat felépítésében természetesen tudok segíteni, de a hírlevélküldő szoftverben önállóan is fel tudod építeni, ha szeretnéd csökkenteni a költségeket.
4. Időpontfoglaló rendszer: Kényelmes megoldás ügyfeleknek és szolgáltatóknak egyaránt
Ha szolgáltatásokat kínálsz – például tanácsadás, személyi edzés, fodrászat stb. – egy időpontfoglaló rendszer bevezetése jelentősen javíthatja az ügyfélélményt, és Számodra is komoly időmegtakarítással járhat.
Előnyök:
- Automatizálja az időpont-egyeztetést, így kevesebb adminisztrációs munkád lesz.
- Az ügyfelek bármikor foglalhatnak időpontot (0-24), ami növeli az elégedettségüket.
- Emlékeztetőket küldhetsz a foglalásokról, ami csökkenti a lemondások számát.
- Előre tudnak fizetni (ha beállítjuk az online fizetési opciót), így csökken az időpontok lemondásának száma és nem szükséges pénzt kezelned a helyszínen.
- Automatikusan menteni tudják a naptárukba az időpontot.
- Kézzel is tudsz hozzáadni foglalásokat, ha valaki a hagyományos módon foglalna inkább.
Tipp: Az általam használt időpontfoglaló a weboldaladba épül be, azaz nem használunk olyan külső felületet, ahonnan majd nem talál hozzád vissza az ügyfél. Ez lényegesen komolyabb megjelenést ad (a márkádhoz teljesen igazodik a megjelenése), mint egy bérelt időpontfoglaló szolgáltatás. És nem mellesleg jelentősen növeli a az ügyfelek tartózkodási idejét a weboldaladon (ami pedig előrébb sorolja a Google keresőjében az oldalt). További előnye, hogy nincs korlátozva a felrögzíthető szolgáltatások mennyisége, minden szolgáltatáshoz eltérő elérhetőségi időpontokat adhatsz meg, és integrálható a Google Naptárba vagy más naptárrendszerekbe. A foglalás automatára és visszaigazolást igénylő verzióra is beállítható. Akár több szolgáltató is használhatja (pl. kozmetika, ahol többen is dolgoznak, egymástól eltérő beosztásban).
Az időpontfoglaló rendszer integrálásának költsége már meglévő weboldalon
- Az általam készített weboldalakon az időpontfoglaló elhelyezése és a szolgáltatások létrehozása (időpontokkal együtt) 2025-ben egyszeri 60.000 Ft (áfamentes).
- Ha több szolgáltató beállítására van szükség (több fővel üzemelő kozmetika, edzőterem stb.), akkor minden további szolgáltató teljeskörű beállítása 20.000 Ft/fő.
- Az árban benne van a használat oktatása és egy 2 hónapos utókövetés, ami alatt a rendszert már teljesen az igényeidnek megfelelőre alakítjuk ki.
5. Ügyfélvélemények megjelenítése
A pozitív visszajelzések hitelesítik a vállalkozásodat, és növelik az ügyfélbizalmat. Ha még nincs a weboldaladon ügyfélvélemény, akkor itt az ideje, hogy megjeleníts néhányat!
Miért érdemes használni?
- Segíti az új ügyfelek meggyőzését.
- Erősíti a márkád hírnevét.
- Javítja a konverziós arányt, mivel az emberek jobban bíznak más vásárlók véleményében, mint ha csak „magunkat fényezzük”.
Tipp: Ha különböző szolgáltatásaid vannak, akkor egy adott szolgáltatás mellé mindig a releváns ügyfélvéleményt jelenítsd meg, hiszen a látogatóidat az adott szolgáltatásoddal kapcsolatos tapasztalatok fogják leginkább érdekelni.
Az ügyfélvélemények megjelenítésének költsége már meglévő weboldalon
- Az általam készített weboldalakon az ügyfeleid véleményének elhelyezése 2025-ben egyszeri 10.000 Ft (áfamentes). Az ár független attól, hogy hány oldalon jelenítjük meg és hány véleményt töltünk fel, nyugodtan küldheted mindet, amire büszke vagy!
6. Interaktív elemek: Chatbot, élő chat és kapcsolati űrlap
Az interaktív funkciók megkönnyítik a kommunikációt az ügyfeleiddel, és azonnali segítséget nyújtanak számukra.
Melyik megoldás a legjobb számodra?
- Chatbot: Automatikusan válaszol az ügyfelek gyakori kérdéseire.
- Élő chat: Valós idejű kommunikációt tesz lehetővé.
- Kapcsolati űrlap: Egyszerű és hatékony módja a kapcsolatfelvételnek.
Tipp: Készíts egy automatizált chatbotot, amely az alapvető kérdésekre azonnal választ ad, és csak az összetettebb problémákat irányítja hozzád.
Chat funkció vagy kapcsolati űrlap integrálási költsége már meglévő weboldalon
- Az általam készített weboldalakon a chat funkció vagy a kapcsolati űrlap elhelyezése 2025-ben egyszeri 20.000 Ft (áfamentes). A kapcsolati űrlap kitöltéséről automatikus emailt kapsz Te is és a kitöltő is. Az elérhetőségein kívűl egyéb információkat is bekérhetsz az űrlapon az érdeklődőktől, aminek segítségével jobban fel tudsz készülni a későbbi telefonos/emailes kapcsolatfelvételre.
- A chat funkció beállítása a messengered felületére irányítja az ügyfeleidet, ami akkor előnyös, ha szívesebben vagy gyorsabban kommunikálsz ott az ügyfeleiddel, mint emailben. Az automata kérdések-válaszok beállítása plusz költséggel járhat (ami az erre funkcióra alkalmas bővítmény éppen aktuális díjszabásán múlik, ezt mindig a beállítások előtt jelzem.)
Konklúzió
Egy egyszerű bemutatkozó weboldal bővítése modern funkciókkal új dimenziókat nyit meg vállalkozásod számára. Legyen szó tartalommarketingről, online értékesítésről vagy az ügyfélélmény javításáról, a megfelelő fejlesztésekkel weboldalad hatékonyabbá válhat, és jobban támogathatja üzleti céljaidat. Ne várj tovább – tedd meg az első lépést a sikeresebb online jelenlét felé minél hamarabb!