Hogyan érdemes felépítened a weboldal tartalmát, hogy jó befektetése legyen a vállalkozásodnak?

Hasznos ötletek egy eredményes weboldalhoz

Hogyan érdemes felépítened a weboldal tartalmát, hogy jó befektetése legyen a vállalkozásodnak?
Hogyan érdemes felépítened a weboldal tartalmát, hogy jó befektetése legyen a vállalkozásodnak?

Hogyan érdemes felépítened a weboldal tartalmát, hogy jó befektetése legyen a vállalkozásodnak?

A weboldal ideális tartalmi elemei marketing szempontok alapján

Sokszor hallom Tőletek: „Ja, és még kellene egy weboldal is” vagy „Arra gondoltam, hogy ideje lenne csináltatnom végre egy weboldalt is”

Ezek a mondatok arról árulkodnak, hogy ilyenkor a vállalkozók fejében a weboldal még csak egy „szükséges rosszként” él. Amit csupán azért kellene megcsináltatnod, mert lassan már mindenki másnak van a szakmádban. Azért érezheted haszontalan pénzkidobásnak, mert valójában a magyar weboldalak TÖBBSÉGE TÉNYLEGESEN NEM hoz bevételt a tulajdonosának. Pedig nagyon nem kellene ennek így lennie…

Miért NEM hoz bevételt az ismerőseid weboldala?

Először is gyorsan felsorolok néhány lehetséges okot, amiért NEM termel bevételt egy weboldal – mielőtt belevágnánk abba, hogy hogyan is kellene elkészülnie a weboldaladnak ahhoz, hogy egy hasznos befektetésként tekinthess rá. Tehát NEM hoz bevételt, mert…

  • Nincs MEGTERVEZVE A TARTALOM, csak felkerült rá „minden”, amit a tulajdonosa fontosnak gondolt. Marketing ismeretek nélkül. Szakzsargonokkal tarkítva. Sablonos és sok esetben rendkívül unalmas szövegek.
  • Nincs MEGTERVEZVE a látogatók ideális ÚTVONALA: hová érkezik az érdeklődőd és pontosan hogyan és miért is lesz belőle ügyfél?
  • Nincs szakértően KERESŐOPTIMALIZÁLVA, mert fontos szempont volt a készítésénél, hogy olcsó legyen.
  • Nem történt KULCSSZÓKUTATÁS. Csak lövöldözünk találomra a világba, hátha valakit majd érdekel a tartalmunk.
  • Nincs konkrét aloldal, ahol az értékesítés lenne a célod. Nincs LANDING OLDAL. Csak bemutatod a szolgáltatásodat és jó esetben van egy űrlap, amin lehet érdeklődni vagy egy telefonszám, amin felhívhatlak.
  • Nem került rá VALÓBAN ÉRTÉKES szakmai tartalom. Nincs jól átgondolt és logikusan felépített szakmai blogod. Keresőoptimalizálva.
  • Nincs összekötve a vállalkozás közösségi média felületeivel.
  • Nem frissülnek rajta folyamatosan a tartalmak.
  • Igazából tényleg csak azért készült el, hogy legyen valami…

De legyen most már elég a sikertelen weboldalakból! Foglalkozzunk inkább az eredményeket hozó lehetőségekkel. És csinálj végre egy jó befektetést a weboldaladdal! Ehhez kezdjük rögtön azzal a ténnyel, hogy:

Egy bevételt termelő weboldal létrehozásához időre, energiára és pénzre is szükséged van.

És akkor ennek tisztázása után következzék a fenti állításom indoklása 9 pontban:

1. feladat: Célcsoport meghatározása

A célcsoport pontos ismerete nélkül „lövöldözhetünk a vakvilágba”. Márpedig mindenkit nem célozhatunk meg a weboldal tartalmával, hiszen akkor a világ összes pénze sem lenne elég a hirdetésekre a későbbiekben, hogy becsorogjon némi bevétel az oldaladról. Ez pedig nyilván nem célunk. Tehát végig kell gondold, hogy kik alkotják a célközönségedet. Vagy ha most indulsz, akkor kiket szeretnél, hogy az ügyfeleid legyenek. Rengeteg kérdés segíthet ebben, amik megválaszolásával tudod majd pontosan meghatározni a saját „buying persona-dat”. És csak ezután tudod elkezdeni a weboldalad tartalmát az ő igényeikhez igazítva létrehozni.

2. feladat: Egyedi értékajánlat kialakítása

Az egyedi értékajánlat az, ami megkülönböztet téged a versenytársaidtól. Legyen rövid, tömör, és hangsúlyozza ki azt a különleges előnyt, amit csak te tudsz nyújtani. Ennek az ajánlatnak jól látható helyen kell lennie a weboldalon, például a főoldalon, hogy azonnal megragadja a látogatók figyelmét.

3. feladat: Minőségi és releváns tartalom

A tartalom nyilván az egyik legfontosabb dolog egy weboldal sikerében. Ezért ebbe tényleg ne sajnálj időt és energiát fektetni. Készíts olyan blogbejegyzéseket, cikkeket, videókat és infografikákat, amelyek valódi értéket nyújtanak a látogatóknak. Oszd meg a szakértelmedet, adj hasznos tippeket és tanácsokat, amelyek segítenek a célközönséged problémáinak megoldásában. Érdemes edukálnod a látogatóidat, hiszen akkor ébredhet fel igazán az igényük a szolgáltatásodra, termékedre. A tartalmaidat építsd fel logikusan, legyen egy olyan koncepciód, ami a látogatóidnak egyértelmű lesz. Így könnyen tudnak majd navigálni a számukra fontos információk irányába.

4. feladat: Keresőoptimalizálás (SEO)

Ahhoz, hogy a weboldalad jól szerepeljen a keresőmotorok találati listáján, elengedhetetlen a keresőoptimalizálás (SEO). A weboldal optimalizálását már a tartalom elkészítése előtt érdemes elkezdenünk. Kulcsszókutatással tudjuk ugyanis kideríteni, hogy a témád iránt érdeklődő keresők pontosan milyen kifejezésekre, szóösszetételekre keresnek rá, amikor a tartalmadat érdemes lenne számukra megjelenítenünk. Használd a releváns kulcsszavakat a tartalomban, a címekben és az alfejezetekben. A sok hasznos tartalom mellett pedig ügyelnünk kell arra is, hogy a weboldal gyorsan betöltődjön és mobilbarát legyen, hiszen a felhasználók egyre inkább mobileszközökről böngésznek.

5. feladat: Felhasználóbarát dizájn és navigáció

A weboldal dizájnja és navigációja legyen egyszerű, letisztult és felhasználóbarát. Az átlátható felépítés segít a látogatóknak könnyen megtalálni a keresett információkat. Egyértelműen navigálja őket az általunk kidolgozott útvonalon a vásárlási döntés meghozatalához. Használj logikus menüstruktúrát, és gondoskodj arról, hogy minden fontos tartalom néhány kattintással elérhető legyen.

6. feladat: Cselekvésre ösztönző elemek

A weboldal minden oldalán legyenek cselekvésre ösztönző (Call to Action, CTA) elemek, amelyek irányítják a látogatókat a következő lépés megtételére. Ezek a CTA-k lehetnek például feliratkozási lehetőségek a hírlevélre, kapcsolatfelvételi űrlapok, vásárlási gombok stb. Fontos, hogy a CTA-k jól láthatóak és vonzóak legyenek, egyértelmű feliratokkal.

7. feladat: Hitelesség és bizalom építése

A látogatók bizalmának elnyerése érdekében tüntesd fel a weboldalon a vállalkozásod hitelességét alátámasztó elemeket. Ilyenek lehetnek ügyfélvélemények, esettanulmányok, sikertörténetek, valamint a cégadatok és elérhetőségek. Minél több hitelességi elemet mutatsz be, annál nagyobb lesz az ügyfelek bizalma irántad.

8. feladat: Értékesítési tölcsér kidolgozása

Kutatások szerint az érdeklődőknek több „érintésre” van szükségük, mielőtt egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása mellett döntenének. Az érintések száma nyilván a konkrét szakterülettől/terméktől függ. De az szinte teljesen biztos, hogy nem az első látogatás során fognak az érdeklődőid pénzt költeni a weboldaladon. Ezért fontos kialakítanod egy ún. értékesítési tölcsért, aminek első eleme egy vonzó (sok esetben ingyenes) ajánlat. Az ajánlatod segítségével ugyanis elérhetőségekre (pl. emailcím) tehetsz szert, ami jelentősen megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a kommunikációt, hiszen már csak a konkrét érdeklődőknek szól az üzeneted. Előre felépített és automatizált hírlevélsorozat segítségével tudod a bizalmat egyre növelni a szakértelmed iránt, míg vásárlóvá nem válik az érdeklődőid egy része.

9. feladat: Értékesítési piramis kidolgozása

Érdemes kidolgoznod egy ún. értékesítési piramist, ami lehetővé teszi, hogy a látogatóid különböző szintű anyagi ráfordítás mellett ismerkedjenek meg a szolgáltatásoddal. Hiszen egy ingyenes, vagy nagyon alacsony összegért nyújtott szolgáltatás/termék rengeteg érdeklődőt vonzhat be, és mélyítheti a bizalmat a leendő ügyfeleidben. Akik később könnyebben döntenek a magasabb értékű, majd esetleg egy kiemelt árazású szolgáltatásod mellett. Az értékesítési piramis arra is lehetőséget ad, hogy különböző árkategóriában értékesíts, ezáltal megnövelheti a célközönséged méretét.

Összefoglalás

Nos, ahogy a felsorolásból láthatod: a bevételt termelő weboldal létrehozása egy igencsak összetett feladat.

  1. Alapos tartalom- és dizájntervezés
  2. Szakértő kivitelezés

Ez a két összetevő fogja kiemelni a leendő weboldaladat az eredménytelen weboldalak tömegéből.

Ha segítségre van szükséged a weboldalad megtervezésében, vedd igénybe a KOMPLEX weboldaltervező tanácsadásomat. A tanácsadás során segítek Neked abban, hogy a weboldalad egy eredményes marketingeszköz és egy megtérülő befektetés legyen. Kattints a képre a részletekért!

LIMITÁLT ajánlataim Neked!