Talán Te egy zseniális kozmetikus, ügyvéd vagy személyi edző (vagy bármi egyéb szolgáltató) vagy, akinek az ügyfelei évek óta egymásnak adják a kilincset. Miért is kellene Neked egy weboldal, ha eddig is megvoltál nélküle?
Azt tudnod kell, hogy egy weboldal nem kezd el pénzt termelni egyik napról a másikra. Bárcsak így lenne! De aki ezt állítja, annak ne hidd el egy szavát sem!
Persze ez egy fontos infó, de talán nem érted, hogy miért ezzel kezdem az érvelésemet. Neked pont elég munkád van egy működő weboldal nélkül is… Viszont ha már pár éve működteted a vállalkozásodat, akkor biztosan észrevetted már, hogy mindig vannak ún. “lemorzsolódó” ügyfelek. Mert például elköltözik, és már nem esik neki útba a fodrászatod vagy az edzőterem, ahol az edzéseidet tartod. Vagy csak megváltozik az anyagi helyzete, egészségi állapota stb. és azt veszed észre, hogy nem jön mostanában Hozzád. Persze most mondhatod, hogy “nem is baj, mert jön helyette másik kettő.” És ez tényleg szuper, ha így van! Akkor Neked minimum két dolog miatt lenne zseniális egy weboldal:
- Egyrészt az ügyfeleid nem telefonon jelentkeznének be ezután, hanem időpontot tudnának foglalni a neten. Ami részben nagyon menő, hiszen még nem sokan alkalmazzák ezt a módszert. Részben pedig kényelmes Neked, hiszen elfelejtheted az állandó telefonfelkapkodást, ami igazából minidg csak kizökkent a munkamenetből, és az aktuálisan ott lévő ügyfelet is zavarja, ha éppen nem vele foglalkozol.
- A másik dolog, amiért hasznos lenne Számodra a weboldal, az a hosszútávú ügyfélszerzés. Hiszen a világ állandó változásban van, és amíg Te jól elvagy honlap nélkül, addig a most induló vállalkozók már a netes népszerűsítést elsődleges fókuszba helyezik. Vagyis 1-2-3 év múlva nekik már olyan értékeléseik lesznek az interneten elérhetőek, amivel simán elvesznek Tőled ügyfeleket, akik ezeket az értékeléseket megnézik, mielőtt szolgáltatót választanának. A szájról szájra történő ajánlások persze működni fognak még évekig (reméljük), de már ma sem ez az egyetlen, ami alapján az emberek valaki mellett döntenek, ha szolgáltatóról van szó.
Vagyis ha előrelátó vállalkozó szeretnél lenni, akkor amíg “jól megy a szekér”, addig felépülhet a honlapod, ami a későbbiekben hozza majd Neked azokat az ügyfeleket, akiket most még nem szükséges megszólítanod. Addig pedig az időpontfoglaló internetes felületed miatt egyre előrébb tudsz kerülni a Google keresőben, hiszen folyamatosan kattintanak majd az oldaladra a jelenlegi ügyfeleid. Szerintem nem is lehetne ezt ennél hatékonyabban csinálni! Mit gondolsz?
Legközelebb arról írok majd, hogy a most induló vállalkozásoknak hogyan érdemes kezelni az internet zavaros világát. Érdemes lesz ránézned😉
Csilla vagyok. Honlapod Megalkotója.
💻💻💻💻
🙌