„Miért kellene nekem weboldal? A Facebook pont elég…„
Minden kisvállalkozásnál eljön az ideje ennek a mondatnak, ugye?
És azt kell mondanom, hogy bizonyos szempontból igaz is ez az állítás. Például, ha
- van Neked egy fizikailag üzemelő vállalkozásod (úgy értem, hogy TALÁLKOZOL az ügyfeleiddel/vásárlóiddal/vendégeiddel – bárhogyan is nevezzük őket)
- vagy nem találkoztok fizikailag, de a Facebook-on minden eddigi vendéged az ismerősöd már, vagy csoportot hoztál létre nekik, és ott minden tájékoztatást megkapnak
- vagy kézről kézre adnak a vendégeid, kizárólag ajánlásokból dolgozol, és teljes teltházzal működsz már így is.
Ezekben az esetekben JELENLEG csak egy okod van weboldalt készíteni. Mégpedig az, hogy ezen a működési szinten már “illik”, hogy legyen weboldalad. HITELESSÉ tesz a vendégeid/vásárlóid körében. A hitelesség pedig fontos.
Most persze nem a hitelességről szeretnék papolni Neked🙃
Úgyhogy inkább nézzük is meg gyorsan, hogy mit NEM kapsz meg a közösségi portáloktól.
- Ingyenes megjelenés a keresési találatokban.
Amíg Neked NINCS weboldalad, hiába írsz szuper tartalmakat a Facebook oldaladon, a nullával egyenlő az esélye, hogy megjelenik az írásod például a Google keresési találatai között.. A Google-ben ugyanis megjelenhetsz ingyen is a találatok között. A közösségi portálok viszont csak akkor jelentetnek meg Rólad bármit is, ha fizetsz nekik ezért (hirdetések).
- Nincs minden vásárlónak Facebook-ja
Tudom, ez a mondat bizonyos korosztályok számára már egyre hihetetlenebb. De a jelenlegi vásárlóerő egy jelentős része NEM regisztrált egyik közösségi portálon sem. És nem is fog. Nekem van ám több ilyen ismerősöm, menő, ugye?😉 Viszont komolyra fordítva a szót: Ezek az emberek komoly pénzeket költenek el online. A Google-ben keresve meg a szakembert/terméket stb. Ők Téged hogyan találhatnának meg?
- A közösségi portálok csupán KIEGÉSZÍTŐ megjelenései az üzletednek
Szükségesek, ma már nélkülük nehéz boldogulnia egy kisvállalkozásnak. Ez tény. De az is tény, hogy mindegyiknek megvan a saját (elég jól körülírható) célközönsége. Máshol (más felületen) és másképp szólítod meg a huszonéves korosztályt, és máshogyan beszélsz a negyvenesekhez. Ezért egészítik ki a közösségi oldalak remekül a saját weboldaladon megjelenő szakmai információkat. Vagyis a weboldalad általában egy sokkal statikusabb (állandóbb) megjelenést biztosít. Míg a közösségi oldalakon a napi szintű friss információkkal érdemes megjelenned. Talán érezhető ebből, hogy mindkettő fontos, és mindkettő más célt szolgál.
- NEM vagy biztonságban
Mivel egyik közösségi platform sem a saját tulajdonod, így sosem tudod igazán befolyásolni, hogy egy adott tartalom hogyan jelenjen meg rajtuk. De nem is a hogyan a legfontosabb szempont jelen esetben… Lehetnek például “jóakaróid” (pl. az elvadult és etikátlan konkurenciád – sajnos egyre gyakoribb), akik jelentik a “nem kívánt” tartalmaidat. És sok esetben a Facebook zavaros algoritmusa is kiszűrheti és letilthatja a tartalmadat, anélkül hogy másokat zavaró dolgot jelentetnél meg az oldaladon. De nem egy oldalt/csoportot beszüntetett már, egyik napról a másikra, sokezres követői bázissal. Visszafordíthatatlan folyamat. Volt – nincs. Többéves munkád veszhet kárba, ha más felületen még nem tudsz kommunikálni a vendégeiddel/ügyfeleiddel.
Összegezve:
Igen, a weboldal pénzbe kerül.
Igen, elérsz vele olyan célközönséget, akiket máshol nem. Vagyis ha jól készítik el a honlapodat, akkor igen, fog hozni Neked PLUSZ BEVÉTELT.
Ezért a honlap BEFEKTETÉS az üzletedbe.
És igen, rengeteg veszteségtől is meg fog óvni Téged és a vállalkozásodat, ha időben elkészítteted.
Csilla vagyok. Honlapod Megalkotója.
💻💻💻💻
🙌