Tippek a meggyőző marketing szövegek írásához

Hasznos ötletek egy eredményes weboldalhoz

Hogyan írjak meggyőző szöveget a weboldalamra
Tippek a meggyőző marketing szövegek írásához

Tippek a meggyőző marketing szövegek írásához

Avagy: Hogyan kommunikálj hatékonyan a weboldaladon keresztül?

A weboldal elkészülte önmagában sajnos nem hoz eredményt a vállalkozásodnak. Hatékony kommunikációval viszont bizalmat tudsz építeni a látogatóidban és elérheted, hogy Téged válasszanak. Egy jól megírt weboldal ugyanis nem csak tájékoztatja, hanem meggyőzi és cselekvésre is ösztönzi a leendő ügyfeleidet. Ebben a cikkben tippeket szeretnék adni Neked, hogy hogyan írhatsz meggyőző szövegeket a weboldaladra, hogy új ügyfelekre tehess szert.

A célközönség meghatározása

Hatékony kommunikációd alapja a célközönséged pontos meghatározása lesz. Ismerned kell, kik azok, akiknek az üzenetet szánod, Milyen problémákat próbálnak megoldani, és milyen megoldásokat keresnek ezekre a problémákra. Ez fog segíteni, hogy releváns tartalmat nyújts, ami valódi értéket képvisel a látogatóid számára. Erről a témáról ez a cikkem szól részletesebben: Útmutató weboldalad célközönségének pontos meghatározásához

Hogyan írjak meggyőző szöveget a weboldalamra

Az üzenet legyen jól érthető és egyértelmű

Weboldalad szövegeivel egyértelműségre és könnyen érthetőségre kell törekedned, hogy minden olyan érdeklődő számára tiszta legyen az üzeneted, akik még csak ismerkednek a szolgáltatásoddal vagy termékeddel. Az alábbi szempontokra mindenképpen érdemes figyelned a szövegírás során:

  1. Kerüld a szakkifejezéseket
    • A szakkifejezések, szakzsargonok zavaróak lehetnek az átlagos olvasó számára, hiszen azt érzékeltetik vele, hogy a weboldal nem neki szól, szakértőbb közönséget céloz meg.
    • Törekedj arra, hogy ha szükséges szakkifejezéseket használnod, akkor ezeket egyszerűen és közérthetően magyarázd el, hogy a látogatók ne érezzék magukat kizárva.
    • Az egyszerűbb megfogalmazás szélesebb közönség számára tud segítséget nyújtani.
    • A cél az, hogy minden látogató, függetlenül szakmai hátterétől, könnyedén megértse az üzenetet.
  2. Világos és konkrét kommunikáció
    • A világos és konkrét kommunikáció kulcsa a rövid, tömör mondatok használata.
    • Kerüld a felesleges körmondatokat. Ami egy élő beszélgetés során könnyen értelmezhető, az olvasva már nehézkessé válhat. Eltérítheti a látogató figyelmét a lényegről. Tehát használj inkább rövid mondatokat.
    • Adj pontos információkat, ne köntörfalazz. Így fogja tudni az olvasód megérteni az üzenetet.
    • Használj közvetlen hangnemű megfogalmazást, ez nem egy üzleti levél. A cél az, hogy kapcsolatot teremts a látogatóval és bizalmat sugározz az üzeneteddel.
  3. Egyszerűség és tisztaság
    • Az egyszerűség itt nem felületességet jelent. Inkább lényegre törő és érthető megfogalmazást.
    • Törekedj a folyamataid és az ajánlataid korrekt és érthető ismertetésére. Ezzel elkerülheted a félreértéseket.
    • Kerüld a túl sok marketing „lózungot”, ködösítést. Ezek helyett az egyértelmű felhívásokat használd.
    • A tartalmat érdemes jól strukturáltan felépítened. A bekezdések és a kiemelések (pl. félkövér vagy dőlt betűk) használata segít az olvasók figyelmének fenntartásában.
    • A weboldal elrendezése legyen letisztult. A felesleges vagy nem jó helyen használt dizájn elemek sokszor csak nehezítik a fontos információkra koncentrálást.
  4. Koncepció az üzeneteidben
    • A weboldal minden része ugyanazt a kommunikációs stílust kövesse.
    • Az eltérő hangnemek és stílusok zavaróak lehetnek. (Például ha egyszer tegeződsz, máskor magázódsz.)
    • Az elnevezések, amiket használsz, legyenek azonosak a weboldal egészén. Például a szolgáltatás csomagod elnevezése következetesen ugyanaz legyen minden felületen, űrlapon stb. Így az olvasó könnyebben tud tájékozódni.
    • Ellenőrizd, hogy a különböző oldalakon és szekciókon átívelő üzenetek összhangban vannak-e, és erősítik-e egymást.
  5. A lényegre összpontosítás
    • Mindig tartsd szem előtt az adott aloldalad, cikked célját, ne kalandozz el a szövegírás során.
    • Kerüld az irreleváns tartalmakat, amelyek eltéríthetik az olvasók figyelmét a fő üzenetedről.
    • A túl sok információ egyszerre inkább ártalmas, mint hasznos. Csak a legfontosabb mondandódra összpontosíts.
    • Használj listákat azoknak az információknak a hangsúlyozására, amelyeket a legfontosabbnak tartasz.

Egyértelmű és meggyőző cselekvésre ösztönző gombok

A weboldal cselekvésre ösztönző részeit angolul Call-to-Action-nek hívjuk (CTA). Ezek azok a gombok vagy linkek, amelyek arra ösztönzik a látogatókat, hogy tegyenek valamit, legyen az termék megvásárlása, szolgáltatásra való jelentkezés, vagy érdeklődési űrlap kitöltése. Ezek a felhívások azonban csak akkor működnek hatékonyan, ha odaillő megfogalmazást használsz és egyértelműen, röviden elmondod, hogy ezen a ponton mit tegyen az olvasó. Például „Regisztrálj most!” vagy „Kérj ajánlatot!”. Semmiképpen se felejtsd ott a gomb angol verzióját (bizony, ez sajnos gyakori a különböző sablonok használata során).

A bizalom és hitelesség építése

Írj minél több szakértői tartalmat a blogodba. Tanulmányokat, referenciákat, amik alátámasztják a szakmai hitelességedet. Merd megmutatni a sikereidet és az ügyfeleid elégedettségét. Lehetőség szerint – ha a témád megengedi – használj teljes neveket, fényképeket az ügyfélvéleményekben.

Összegzés

A vállalkozás online sikerében döntő szerepet játszik a weboldal. A fent említett pontok figyelembe vételével a kommunikációd eredményes lesz, és a weboldal valóban hatékonyan fogja tudni építeni az ügyfélkörödet. Arra viszont érdemes mindig időt szánnod, hogy a weboldal tartalma folyamatosan bővüljön az aktuális információkkal, cikkekkel és véleményekkel. Hiszen így érhető el, hogy az oldalra érkező látogatók mindig értékes tartalmakkal találkozhassanak.

LIMITÁLT ajánlataim Neked!