Hogyan építs értékesítési tölcsért az online tanfolyamodhoz?

Hasznos ötletek egy eredményes weboldalhoz

Hogyan építs értékesítési tölcsért az online tanfolyamodhoz?

Hogyan építs értékesítési tölcsért az online tanfolyamodhoz?

Arról, hogy pontosan mi is az az értékesítési tölcsér és kinek ajánlott, egy másik cikkemben olvashatsz: Mi az az értékesítési tölcsér?

Ebben a cikkben az értékesítési tölcsér megtervezéséről és kialakításáról lesz szó. Röviden összefoglalom, hogy hogyan tudod vonzóvá tenni a online tanfolyamodat vagy egyéb szolgáltatásaidat ezzel a marketing módszerrel.

1. Ismerd meg a célközönségedet

Minden marketingednek az alfája és omegája a célközönséged minél részletesebb meghatározása. Életkor, családi állapot, szakmai háttér, érdeklődési kör, anyagi helyzet, böngészési szokások, milyen kérdések foglalkoztatják a Te szakterületeddel kapcsolatban? Milyen szóhasználat jellemző rájuk? És még sorolhatnánk a kérdéseket, amik azért szükségesek, hogy minél hatékonyabban tudd kielégíteni ennek a célcsoportnak a tényleges igényeit. Erre a valós igényre fog felépülni az értékesítési tölcséred.

2. Legyen egy vonzó ingyenes ajánlatod

Az ingyenes ajánlat (lead magnet) egy remek módja annak, hogy kapcsolatot teremts az online tanfolyamod témájának érdeklődőivel. Ezek az érdeklődők fognak elindulni az értékesítési tölcséredben. Néhány ötlet az ingyenes ajánlathoz:

  • Útmutató: Olyan tartalmat nyújts, ami releváns és értékes, például „4 lépés az eredményes online tanuláshoz – Hogyan alakíts ki új tanulási szokásokat?”.
  • Mini kurzus: Rövid összefoglaló, vagy az első lecke a tanfolyamodon tanított anyagból. Ízelítőt adhat, bemutatja a stílusodat és az anyagok minőségét.
  • Checklista vagy sablon: Apró praktikus eszközök, amelyek azonnal hasznosak lehetnek az online tanuláshoz.
  • Webinar: Egy élő előadás, ahol beszélhetsz az oktatási alapelveidről,  szakmai értékeidről, a képzéseid felépítéséről, és adhatsz egy 30 perces ízelítőt a témád iránt érdeklődőknek.

Az ingyenes ajánlatodat fogod hirdetni például közösségi média felületeken, SEO-optimalizált blogbejegyzésekben a weboldaladon, vagy partneri együttműködésekben.

3. Professzionális landing oldal

A landing oldal lesz az a felület, ahová a hirdetésedre érdeklődők érkezni fognak. Ezen az oldalon fognak feliratkozni az általad kínált ingyenes anyagra. 

Egy jól megtervezett landing oldal alapja, hogy:

  • A célcsoport számára figyelemfelkeltő legyen
  • Tartalmazza a pontos ajánlatot, az előnyeit és hogy kinek szól az ajánlatod
  • Mutasson be Téged, képpel vagy videóval kibővítve a leírást.
  • Legyenek rajta vélemények az eddigi tanulóidtól
  • Egyértelmű felhívást tartalmazó gomb irányítsa a következő lépésre az érdeklődőket.
  • Ne legyen menüsor, vagy bármi egyéb információ, amire rákattintva elviszi az érdeklődőt egy másik felületre.

4. E-mail sorozat kialakítása

Az ingyenes termékedre feliratkozó érdeklődők úgy fognak vásárlókká válni, ha folyamatosan építed a bizalmukat, és érzékelik a szakértelmedet az online tanfolyamod témájával kapcsolatban. Mindkét célt kiválóan tudja teljesíteni egy automatizált e-mail sorozat, amiben további hasznos információkat osztasz meg a feliratkozóiddal.

Az e-mailek rendszerességét és tartalmát előre szükséges megtervezned. Ezek az e-mailek akkor lesznek eredményesek, ha nagyobb részük szól értékes szakmai információkról és csak egy kisebb részük lesz értékesítési céllal elküldött email.

Ha időponthoz vagy létszámhoz kötött online tanfolyam ajánlatot szeretnél értékesíteni, akkor konkrétan ehhez kapcsolódó értékesítési email sorozatot is építs ki. Illetve a most éppen nem csatlakozóknak érdemes a rendszeres hírlevelek (heti/havi 1-2 levél) témáinak listáját is kialakítanod.

5. Záró ajánlattal segítheted a hezitálókat

A záró ajánlat lényege, hogy tartalmaz egy idő (vagy létszám) korlátot és a zárás előtt jelentkezőknek bizonyos extra/bónusz tartalmakat ad át, amiért időben döntöttek a vásárlásról.

6. Statisztika és optimalizálás

Akár egy folyamatosan működő, akár egy időszakosan megnyitott (kampány) értékesítési tölcsérről van szó, fontos időt szánnod az adatok elemzésére. Hasznos információ lehet például, hogy:

  • Honnan érkeznek az érdeklődők
  • Aki nem vásárol, a folyamat melyik pontján áll meg
  • A konkrét e-mailek megnyitási aránya milyen. 
  • A vásárlók milyen aktívan végzik a képzést? 
  • Mennyire elégedettek az online tanfolyamod anyagával? Stb.

Az elemzések során tudod egyre hatékonyabbá fejleszteni az értékesítési tölcséredet, ezáltal csökkentheted a hirdetési költségeidet a későbbiekben. Illetve a tananyagaid fejlesztésében is hasznos segítséget nyújtanak a visszajelzések, valamint későbbi marketing anyagaidban is használhatod a tanulóid véleményeit.

Összegzés

Az értékesítési tölcsér kialakítása láthatóan igen időigényes és összetett feladat. Ezért érdemes először csak egy értékesítési tölcsér kialakításán dolgoznod akkor is, ha több tanfolyamod van. Az első tölcsér hatékony automatizálása után pedig lesz lehetőséged a további tananyagok mellé is elkészíteni egy hasonló folyamatot. 

A tölcsér szakmai megtervezésében nem tudok ugyan segíteni, hiszen a Te szakmádban Te vagy a szakértő, és Te ismered jól a célpiacod igényeit. Az értékesítési tölcsér technikai kivitelezésében és a marketing szövegeid elkészítésében azonban minden támogatást is szakértelmet meg tudok adni Neked. Ehhez kezdésnek foglalj egy konzultációs időpontot magadnak!

KEDVEZMÉNYES
Online tanfolyam weboldal csomag

Hatékony, valós eredményeket hozó platform az online tanfolyamaidhoz
KATTINTS A GOMBRA ÉS NÉZD MEG AZ AJÁNLATOM

LIMITÁLT ajánlataim Neked!